Cross-disipline

Norwegian flag

This talk will be in Norwegian

Fremtidsscenarioer for smartere produktvalg

Rask endring krever forståelse av fremtidige drivkrefter. Scenariobygging hjelper produktteamet med smartere beslutninger.

Hildegunn Vada

Hildegunn Vada

Hildegunn Vada is the Product Area Manager at Sikt, where she leads the work on Feide, the national solution for login and access in the education sector. With a degree in engineering from NTNU and extensive experience in eID and identity management, Hildegunn has worked in various roles as a developer, project manager, and leader. As the Product Area Manager for Feide, she is responsible for developing and communicating product strategy, monitoring goal achievement, and setting priorities.

Hildegunn is dedicated to ensuring a shared understanding and engagement among everyone working with Feide to promote ownership and delivery capability.

1 / 2
Tonje Evanger

Tonje Evanger

Tonje Evanger is CDO at Variant, a consultancy offering design, technology and business services. Tonje has been in charge of design and innovation processes in both startups and large corporates for 15 years, focusing on building strategy and culture for innovation and intrapreneurship. She is also Ass. Professor of Strategic Design at NTNU, Institute of Design, as she loves to learn and to share learning.

Verden forandrer seg raskt, og det er ikke alltid lett å vite hva som vil gjøre produktene våre relevante i fremtiden. Vi må slutte å spørre brukerne om hva som er fremtidens behov, men heller forstå mer hvordan større drivkrefter kan snu opp ned på hverdagen deres. I dette foredraget viser vi hvordan produktteamet Feide har brukt scenariobygging for å navigere i usikkerhet og for å ta smartere valg. Feide er kunnskapssektorens tjeneste for datadeling og innlogging og har over 1,5 mill. brukere daglig. Vi tar dere gjennom et konkret case som viser hvordan vi har utviklet fremtidsscenarioer i praksis med eksempler på verktøy som vi har utviklet for scenariobygging. Vi viser hvordan denne prosessen forbereder produktteamet på ulike fremtidige muligheter og at videreutviklingen av tjenesten gir verdi både i dag og i morgen.